بیکرانه ...


در انتهای هر سفر

در آیینه
دار و ندار خویش را مرور می کنم
این خاک تیره این زمین
پایوش پای خسته ام
این سقف کوتاه آسمان
سرپوش چشم بسته ام
اما خدای دل
در آخرین سفر
در آیینه به جز دو بیکرانه کران
به جز زمین و آسمان
چیزی نمانده است
گم گشته ام ‚ کجا
ندیده ای مرا ؟


زنده یاد حسین پناهی

معیار سنجش

آدمها را به میزان درکشان بسنجید نه  به اندازه مدرکشان ،

چرا که فاصله ی زیادی از مدرک تا درک وجود دارد.

مدرکی که درک بالاتری به ارمغان نیاورد ، کاغذ پاره ای بیش نیست!!!

مهمترین نشانه ی درک بالاتر تواضع بیشتر است ...

نظرتون چیه؟

سلاااام...

امروز صبح که میرفتم سر کار جلو در کارخونه یه کامیون ایستاده بود که پشتش این جمله نوشته شده بود ،بنظرم جالب اومد:

                                        الهی : مانده در راهی نباشی ...


نظر شما چیه؟؟؟من که خوشم اومد


تنبل خونه شاه عباس

هنگامی که کسی زیاد تنبلی کند و یا کج و معوج بنشیند و یا لم بدهد، به او می گویند: مگه تنبل خونه شاه عباسه؟ امروز به ریشه یابی این مثل عامیانه می پردازیم

ادامه مطلب ...

مادر ...

سرم را نه ظلم می تواند خم کند ،نه مرگ ،نه ترس ،
سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادرم ؛
از اعماق وجودم اعتقاد دارم که هر روز، روز توست

*** روزت مبارک ***

...

..

.

بنای زندگی



از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا کردی؟

گفت : چهار اصل:
1- دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم
2- دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم
3- دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم
4- دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم

زندگی ...


تنها چیزی که باید از زندگی آموخت ، تنها همین

یک کلمه است :

" می گــــــــــــــــــــــــــــــذرد "